2011. március 5, szombat

 2011.03.05. 21:17

Rohangálás, az volt. Meg fejetlenség. Végül a MÖB meghosszabbitotta az online feltöltés határidejét - de nem a postaiét; azért lelkiismeretem jóléte érdekében feltöltöttem, elpostáztam. Korrektúrát befejeztem, hátszöveget forditottam. Innen oda, onnan ideszaladtam. Egyelőre csak annyi biztos, hogy járni fogok egy genderes órára Bobakohoz és egy város-elméleti előadássorozatra a határterület-műhelyhez, ami olyan látványos, páverpojntos, a végén még az előadót is megtapsolják. Lesz persze doktori szeminárium és nyelvóra, függőben a posztkolonializmus, és még sok minden van, amire lehet, lehet... Tegnap este nálunk sütötte a muffinokat a nyilt napra a Genderowe Kolo Naukowe törzsgárdája, miközben István a molinójukat tervezte, ha minden jól megy, keddtől az ő nőnap-ünneplő táblája köszönti az egyetemistákat, meg mindenki mást is, aki a Fredryn átsuhan! Voltunk a gyerekkönyvvásáron, Zuzanna Orlinska dedikálta nekem a Matka Polkát (nem mertem bevallani, hogy mire használom, de azt elárultam, hogy nagyon tetszett). Úgy általában: megint irigyeljük a lengyeleket, nagyon szépek a kiadványok és sok illusztrátorral-szerzővel dolgoznak, van a lengyel tinikrimitől Kolakowski orrszarvújáig minden, a grafikusok kiállitása pedig a vártnál háromszor nagyobb és legalább kétszer érdekesebb volt. Az új kedvenc grafikusnőm Emilia Dziubak (Szewczyk), aki ráadásul még poznani is. Többek között, mert különböző okokból és különböző vezetéknevén többször is kiszúrtam, és még csak le sem esett. És mert tervezett egy nagyon csinos, rajzos szakácskönyvet, egyáltalán nem a megszokott vicces-kutyusos-nagymamás stilusban. Abban viszont egyetértettünk, hogy a tendencia ugyanaz, mint Magyarországon: van néhány, könnyen felismerhető irányzat, amit a grafikusok követnek, és az egész szakma irókkal-illusztrátorokkal-kiadókkal együtt szörnyen feminizálódott... Bár ne az lenne a megoldás, hogy kisiskolásan felböfögjük az anyagot: gyereket nevelni női dolog, tehát gyerekeknek rajzolni is. Ó, jó hir: jövő héten végre megújul a ProArte honlapja, és megjelenik lengyelül a beszélgetés Sylwiával!

(P.S. A Szörnyek az űrlények ellen abszolút genderkompatibilis egész estés animáció rögzitetlen identitással boldoguló zselészörnnyel és egy csajjal, aki inkább hagyja önző és unalmas karrierista vőlegényét és tizenöt méteres erőlányként küzd a világ megmentéséért. Ráadásul van egy remek forditott jelenet, amikor a lány támadja le a pasiját a kocsiban, rohan az ufóhoz és cipeli a sápitozó szépfiút, miután az bokáját töri. Girl power!)

http://emiliaszewczyk.blogspot.com/

http://www.behance.net/gallery/cookbook-project/807038 (azok a bizonyos receptek)

A bejegyzés trackback címe:

https://lengyelanya.blog.hu/api/trackback/id/tr762713584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása